جمعه

من کم آوردم

امروز صبح شبکه ۲مدیرعامل فرودگاهها را آورده بودند ودر مورد مشکلات زیاد خطوط هوای بحث میکردند.دررادیو تاکسی که سوار بودم درباره کمبود وغیر بهداشتی بودن شیرهای سهمیه بندی شده حرف میزدند.درروزنامه ای طنزی در باره گرانی برنج کشیده که دختری تقاضای ۱۰۰۰کیلو برنج برای مهریه اش کرده بود.از صبح اعصاب ادم بهم میریزد .این شده وضع مملکت ما هیچ چیزی نیست که ادم دلش را بدان خوش کند.نمیدانم تا چه زمانی این وضع ادامه دارد.خدا خودش رحم کند.من که کم آوردم واقعا تاوقتی ازپیله مان درنیایم کرم میمانیم وپروانه نمیشویم
---------------------------
---------------------------
یک نفر اين جا هست که سوالي دارد؟؟
چه کسي پاسخ گوست؟
چه کسي‌هست که روشن‌کند
اين‌ذهن ‌مراو بگويد که چرا؟
کوله پشتي هامان پر از حرف قشنگ
حرف ها رنگ به رنگ
و دريغا که به هنگام عمل
مشت هامان خالي است
از همين روست که هنگام شعار
هرچه مشت است گره خورده و بسته ست
چشم ها هم خسته ست
چه کسي پاسخ گوست؟
ما چه کرديم به جز
چند شعار و شب شعر؟
خوردن کيک و سن ايچ
يک تجمع سر پيچ
و تحصن و همايش و آخر هم هيچ...
.چشم وا کن و ببين !
دور فکر من و تو
حلقه هاي کپک است
دست هامان همگي بي نمک است .
همتي بايد کرد تا که آدم بشويم
دست برداريم ز شعر و زشعار
ز قيافه ز اِفههمتي بايد کرد
مطمئن‌باش که حل ‌مي‌شود
اين معضل‌عدلاگر
آدم بشويم
مطمئن باش
که آن پيرزن کور و فقير
آن پسر بچه ي تنها و يتيم
فقر را مي فهمن
دعدل را مي دانند
قصه ي ما را هم
از همين روست
به ما مي خندند
من و تو آمده ايم
تا که انسان بشويم
تا که بگشاييم بند ها از پي هم
عدل يعني ز تعلق ز منيت همگي وا بشويم
عدل يعني پر پرواز پرستو بشويم
عدل يعني من و تو ما بشويم
عدل يعني که نقاب از رخ خود بر بکشيم
عدل يعني که بخواهيم که آدم بشويم
---------------------------
---------------------------
با سپاس از فرياد ايراني

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام دوست من
ابندا از این که به بلاگ ما اومدی سپاس گذارم
در مورد انتقاد ها کاملا حق با شماست ولی خوب چه می شه کرد برای شروع همین مقدار موزیک و ویدئو رو بیشتر نداشتیم در مورد تقسیم بندی موضوعی هم باز حق با شماست اگر نگاه کنید در وبلاگ پاپ و راک جدا هستند ولی خوب به دلیل کمی این محصولات در فروشگاه به اجبار اونها رو با هم در نظر گرفتیم ولی در مورد متال با اینکه با راک فرق داره ولی می شه اون رو از خانواده راک در نظر گرفت

 
Donbaleh
Donbaleh