جمعه

ممنوعیت نشستن بانوان مانتویی در ردیفهای نخست تالار وحدت (جایگاهی فرهنگی)

اصغر امیرنیا، مدیرعامل بنیاد رودکی، نشستن خانم‌های مانتویی را در ردیف‌های اول تالار وحدت ممنوع کرده است.

به گزارش خبرنگار دسترنج، خانم‌های مانتویی که به عنوان میهمان یا هر عنوان دیگری، بلیط‌های ردیف اول را در دست داشته باشند، اجازه نشستن در سه ردیف اول را ندارند و به ردیف‌های آخر تالار راهنمایی می‌شوند.

بر این اساس همه خانم‌هایی که قصد نشستن در صندلی‌های ردیف اول تا سوم را دارند، باید چادر به سر داشته باشند. این در حالی است که امیرنیا هنوز دستوری برای دادن چادر در ورودی تالار به میهمانان غیرچادری -مانند آنچه در امام‌زاده‌ها صورت می‌گیرد- صادر نکرده است.

امیرنیا از بازرسان وزارت ارشاد بود که در دولت نهم از سوی صفار هرندی (از خانواده ای تروریست) به عنوان مدیرکل اداره ارشاد استان تهران منصوب شد. وی همچنین مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

وی، بیست و هشتم فروردین ماه امسال با حکم صفار هرندی به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی منصوب شد. بنیاد رودکی دارای سه مجموعه فرهنگی شامل تالار وحدت، تالار فردوسی و مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی (زیرزمین برج آزادی) است.

اصغر امیرنیا سابقه فرهنگی و هنری ندارد و وزیر ارشاد هم در مراسم معارفه وی تنها به سوابق جبهه و جنگ وی اشاره کرد.

امیرنیا پس از منصوب شدن به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی، در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد که در این بنیاد هنر برای هنر تعریفی ندارد، بلکه هنر برای تمام اقشار مردم مورد توجه قرار می‌گیرد و این‌گونه است که اگر یک اثر هنری بتواند در جامعه تأثیرگذار باشد، شایسته حمایت خواهد بود، در غیراین‌صورت تولید آن اثر هنری تنها هدر رفتن بودجه است.
دیدگاه های کاربران در خبرنامه امیرکبیر
۱۲ دیدگاه » بیان دیدگاه
۵م مرداد ۱۳۸۷ - جمشید :
ننگ بر افکار ارتجاعی مسولین ارتجاعی

۶م مرداد ۱۳۸۷ - نیما (نیما) :
جالبه!فکر می کردم خانم های مانتویی فقط حق نشستن در ردیف اول اتوبوس های بین شهری رو ندارن!!!ننگ بر مرتجع!

۶م مرداد ۱۳۸۷ - شایان :
افسوس که این مزرعه را آب گرفتهدهقان مصیبت زده را خواب گرفته

۶م مرداد ۱۳۸۷ - نظر :
بر سر ما هرچه بیاید حقمان است وقتی هر چیزی را احمقانه تحمل میکنیم.دیگه خداوند هم در قرآن فرمود سرنوشت هر ملتی دست خودشه

۷م مرداد ۱۳۸۷ - roya :
خوب اگر در سه ردیف اول خانمهای حادری مینشینندپس حتما در ردیفهای وسط خانمهای مانتویی ردیفهای حند تا مونده به آخر خانمهای با تی شرت و شلوار حین و ردیفهای اخر هم هر طوری که دلشون خواست!!!واقعا ببینید که مملکت دست حه ادمهای بیمار فکر و عقب مانده ای افتاده.کثافت را حتی تا مکانهای فرهنگی هم کشاندند.همواره ساکت بمانیم

۷م مرداد ۱۳۸۷ - یک غریبه :
آخ جون احساس می کنم ایران داره به مدینه فاضله نزدیک می شه. من چقدر خوشحالم که یک زن ایرانیم. احساس می کنم همه جور احترام می بینم. احساس می کنم شخصیتم همش مورد احترام شدید قرار می گیره. اصلا از ذوق و شگفتی نمی دونم چرا به هذیون گفتن افتادم. من افتخار می کنم که شهروند کشوری هستم که زن بودن خیلی تفاوتی با مجرم بودن نداره هورا

۸م مرداد ۱۳۸۷ - بدبخت :
کسانی که مانتو پوشیدن را ننگ می دانند پس تفکرات شهید رجایی را ننگ می دانند چرا که مانتو توسط ایشان جزۀ لباس های مردم در آمدبراستی تفکرات افراد تا چه حد مستبدانه و کورکورانه است . تازه دم از جبهه و جنگ می زنند و ….براستی کسانی که مانتو به تن دارند لخت هستند ؟ ویا …متاسفم برای کسانی که تا این حد هورمون هایشان دم دست است و دیگران را هم مانند خود می دانندوا اسفاجالب است که رضا خان متهم می شوداین ها هم کم از رضا خان ندارند — در پوششی دیگربا ریش و فرق کنار باز و لباس یقه ایستاده و پیراهن بیرون از شلواراین است اسلام ناب محمدی که دم از آن می زنیم و ذره ای از آن بهره نداریموا اسفا

۸م مرداد ۱۳۸۷ - صبا :
قابل توجه خانم های مانتویی !!!؟؟
اگر هنگام بیرون آمدن از خانه دیدید که مامور مهرورز امنیت اجتماعی دولت محترم نهم خدمتگذار به زور ضرب چوب و چماق چادر سرتان کرد تعجب نفرمایید!!!!؟؟؟‌مرحله … طرح امنیت ….!!!؟؟؟

۸م مرداد ۱۳۸۷ - گلناز :
همش در حال پس رفتند !آخه توی مانتو چی می بینند که بقیه نمی بینند ! حالا که نمی توانند یک ذره هم تفکراتشون رو پرورش بدند بهتره که به جای اینکه مارو از جلوی چشمشون کنار ببرند چشمشون رو ببندند چون مانتو در نظر همه یک حجاب کامله حالا اگر کسی چیزی دیگری می بیند مشگل از جای دیگر است .

۸م مرداد ۱۳۸۷ - علی :
سلاممن واقعا نظر خاصی ندارم. دیدگاه خاصی برای بیان کردن ندارم.
………………… اصلا “دیدگاه “چیست؟

۸م مرداد ۱۳۸۷ - حجت :
احمقانه است . همین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

۱۱م مرداد ۱۳۸۷ - نوتاش :
خود کرده را تدبیر نیست
وقتی جامعه ی هنرمند از اینکه یه بی سواد در رشته هنر و کوته فکر که ۲ سانت جلوتر از چشمشو نمی تونه ببینه می شه مدیر کل یه بنیاد هنری بیشتر از این انتظار نمی رهوقتی هنرمندای تراز اول و مهم این مملکت به این انتخاب و این گونه تصمیمات اعتراض نمی کنند من یکی که انتظار بدتر از اینها رو خواهم داشتتازه این اولشه فردا حتما دستور میدن که تمام بازیگران زن تئاتر اگه با حجاب یه چشمی نباشند حق رو صحنه رفتن رو ندارن چون تماشاگر ممکنه تحریک بشه یا اسلام برباد بره یا آقایون بازیگر هم تا با چفیه و یه من ریش نیان راهشون نمی دنخوبه والا ما افغانی هارو تو این جور مسائل مسخره میکردیم که چرا زناشون این جورین ( در زمان طالبان ) حالا خودمون داریم به همون سمت پیشرف فرهنگی میکنیم!!همه ما هم نشستیمو میگیم فقط تعدادشونو زیاد کنین…..!!!!!!!!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

تاسف باره.خانمهای محترم بیخیال ذهن و اندیشه فعالتون بشید.بذاریدش دم کوزه ابشو بخورید چون تو این مملکت گل و بلبل شما فقط یه جسم الوده واگیردارید که باید تو هزارلا پیچیده شود مباداچشمان الوده بعضیها میکروبی شود!
بیخیال هنر-بیخیال اندیشه-اصلا بیخیال ادم!

 
Donbaleh
Donbaleh