پنجشنبه

در خطر اعدام بودن بانويي ديگر


قضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان، در روز یکشنبه مورخ 24/9/1387 ساعت 10 صبح، به پرونده و ادعاهای ریحانه جباری جوان 19 ساله که در دفاع از ناموس خود مرتکب قتل مرتضی 44 ساله شد رسیدگی می کنند.
من و خانم شادی صدر وکالت این دختر را به عهده گرفته و در این روز به دفاع از وی خواهیم پرداخت.
پرونده ریحانه از پیچیدگی های خاصی برخوردار است او متولد 1366 و دانشجوی انصرافی رشته کامپیوتر و در یک شرکت تبلغاتی مشغول به کار بوده است. در اواخر فروردین ماه سال 1386 در یک بستنی فروشی مشغول صحبت کردن با تلفن بوده است که دو نفر در حال استماع صحبتهای ریحانه بوده اند یکی از این دو که بیش از 40 سال سن داشته، به طرف ریحانه رفته و به وی پیشنهاد کار می دهد و اعلام می کند که برای یک آپارتمان نیاز به طراحی دارد وی کارت ویزیت ریحانه را می گیرد ریحانه محل را ترک و به سمت خیابان مشغول پیاده روی بوده که این دو را در حالی که سوار بر یک خودروی تویوتا کمری مشکی بودند دیده و اصرار ..... این ماجرا ادامه می باید ..... تا اینکه یک روز مرتضی با ریحانه قرار ملاقات می گذارد ریحانه برای دیدن محل اجرای طرح با مرتضی قرار دیدن آپارتمان را می گذارد که با اتفاقاتی که در این روز می افتد .... ریحانه مجبور می شود تا برای رهایی از مرتضی، از چاقو استفاده ویک ضربه به سمت راست مرتضی وارد نماید....
ریحانه چند ساعت پس از قتل دستگیر و ادعا می نماید که در دفاع از ناموس خود مرتکب جرم شده و هیچ گونه قصد قبلی برقتل نداشته است با این وجود بازپرس شاملو ادعاهای ریحانه را نمی پذیرد و برای وی قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر می کند و نظر بر این دارد که ریحانه با قصد و نقشه قبلی مرتکب قتل عمد شده است. در حالی که دلایل و امارات بسیاری وجود دارد که این ادعا را مخدوش می کند.
به هر حال در روز 24/9/1387 ساعت 10 روز یکشنبه محاکمه ریحانه برگزار و ما به دفاع از ریحانه خواهیم پرداخت.
این جلسه در محل دادگاه کیفری استان تهران، جنب دادگاه تجدیدنظر در خیابان ارگ تهران برگزار خواهد شد.

محمد مصطفایی

هیچ نظری موجود نیست:

 
Donbaleh
Donbaleh